تغییر دیزاین تویوتا Rav4

commentبدون دیدگاه

تغییر دیزاین خودروی تویوتا Rav4

با تغییر دیزاین تویوتا Rav4 خدمتتون هستیم . خودروی تویوتا راو4 (Toyota Rav4) به دلیل خرابی و فرسودگی صندلی ها و رودری ها به مجموعه ی ما مراجعه کردند که با بهترین متریال و در کمترین زمان خدمت مشتری عزیمون تحویل دادیم . بریم در مورد این خودرو اطلاعات بیشتری کسب کنیم .

در سال 2016 و در شرایطی که هنوز راوفورهای فیس قدیم در کشورمان حضور داشتند، ایرتویا پای نخستین فیس‌لیفت راوفور XV40 را به کشورمان باز کرد. راوفور نیوفیس با طراحی متفاوت و جذاب‌ترش، بازار بسیار بهتری برای خودش دست و پا کرد. البته این فیس لیفت آنقدرها هم مهم نبود ولی از آنجایی که در چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و همچنین جلوپنجره، تغییرات محسوسی داشت، خیلی زود، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.

تویوتا راوفور یا تویوتا RAV4 یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندها و یا بهتر بگوییم کراس اوورهای شهری در سطح بین‌المللی به شمار می‌آید که از سال ۱۹۹۴ وارد سبد تولیدات کمپانی ژاپنی تویوتا شده و تاکنون پنج نسل از آن به دست مشتریان سراسر جهان رسیده است.

نسل چهارم تویوتا راوفور XA40 از سال ۲۰۱۲ توسط بزرگ‌ترین خودروساز کشور ژاپن به معرض نمایش عمومی درآمد. این کراس اوور جمع‌وجور در قالب مدل‌های۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در بازار کشورمان حضور یافته که استقبال نسبتا مناسبی نیز از آن توسط مشتریان داخلی به عمل آمده است. از جمله دلایل استقبال مشتریان از نسل چهارم تویوتا رافور علاوه بر کیفیت برتر و خوشنامی محضِ محصولات تویوتا در ایران، می‌توان به ممنوع شدن واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی به کشور اشاره کرد؛ چرا که تحت چنین شرایطی بسیاری از شاسی بلندهای معروف تویوتا قادر به ورود به مرزهای کشور نبوده و گزینه‌های در دسترس طرفداران شاسی بلندهای تویوتا بسیار محدودتر شد.

طراحی ظاهری تویوتا راوفور

طراحی ظاهری نسل چهارم تویوتا راو4 یا راوفور نسبت به گذشته کاملا تغییر کرده و شمایلی اسپرت با قابلیت‌های آیرودینامیکی بهتر را از خود به نمایش گذاشته است. در اینجا شاهد چهره‌ای نسبتا تهاجمی و خشن‌تر هستیم که حالت کشیده و تندوتیز چراغ‌ها در کنار جلوپنجره مزین به لوگوی تویوتا به این مهم شدت بخشیده است. در نمای جلو المان‌های اصلی به‌گونه‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند که حالتی مصمم و ستیزه‎جویانه را در صورت این کشتی‌گیر میان‌وزن ژاپنی پدید آورده‌اند.

در نمای جانبی شاهد به‌کارگیری برخی خطوط حجمی و همچنین برجستگی‌های اطراف گلگیرها هستیم که باعث بهتر جلوه کردن فرم بدنه تویوتا راوفور نسل چهارم شده و ظاهری نسبتا عضلانی و جذاب را برای این کراس اوور جمع‌وجور ژاپنی به وجود آورده‌ است.

در قسمت پشت خودرو نیز طراحان با استفاده از چراغ‌های کشیده و متمایز، سعی در ایجاد چهره هماهنگ با سایر بخش‌ها در این ناحیه از خودرو داشته‌اند. طراحی سپر و دیفیوزر زیرین آن نیز به طرزی ساده اما مطابق با طراحی کلی راوفور صورت پذیرفته و نمایی خوشایند را از خود به نمایش گذاشته است.

به طور کل پیرامون سبک طراحی بدنه تویوتا راوفور ۲۰۱۳-۲۰۱۸ می‌توان چنین اظهار داشت که گرچه شمایل بیرونی این خودرو همانند انواع و اقسام خودروهای جدید کره‌ای و یا حتی چینی، پرزرق‌وبرق و زیبا و مدرن به نظر نمی‌رسد اما با این حال طراحی ظاهری تویوتا راوفور XA40 سرشار از شاخصه‌های اسپرت و مهیج بوده و می‌تواند اقشار مختلفی از مشتریان این‌گونه کراس اوورهای شهری را نسبت به خود راضی نگاه دارد؛ به ویژه در مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ که نمونه فیس لیفت این خودرو به حساب می‌آیند، شاهد طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تر چهره راوفور هستیم که نسبت به قبل ظاهر خوشایندتری را از خود را به معرض نمایش می‌گذارد.

بررسی طراحی داخلی تویوتا راوفور

با ورود به فضای داخلی کابین تویوتا راوفور با نوعی طراحی نسبتا متفاوت مواجه خواهید شد که پیش از آن کمتر در سایر خودروها دیده شده است. طراحی داشبورد با استفاده از خطوط نسبتا صاف و زاویه‌دار به همراه اشکال هندسی ساده انجام پذیرفته که به طرزی متفاوت و آینده نگرانه ادوات مختلف را روی داشبورد جای داده است. اگرچه حضور محفظه‌های ریز و درشت در داشبورد و کنسول میانی از لحاظ کاربردی و به جهت قرار دادن اشیا و وسایل همراه همچون گوشی موبایل، کیف پول و… بسیار مناسب به نظر می‌رسد اما از لحاظ زیبایی‌شناختی چندان حس خوشایندی به بیننده انتقال نمی‌دهند.

غربیلک فرمان فرم خوشایندی داشته و پنل کیلومتر شمار پشت آن به صورت سیلندری کلاسیک طراحی شده است. بخشی از داشبورد با لایه‌ای چرمی پوشش داده شده که در کنار رویه‌های چرمی صندلی‌ها و برخی سطوح دیگر، به ارتقاء کیفیت متریال کابین کمک شایانی کرده‌اند. همچنین سطح مرغوبیت سایر بخش‌ها نیز کاملا رضایت بخش بوده و می‌تواند احساس خوبی در سرنشینان پدید آورد. ناگفته نماند که برخی نسخه‌های کم آپشن فاقد صندلی‌ با روکش چرمی هستند. به طور کل مواد و متریال استفاده شده در کابین از کیفیت نسبتا بالایی سود می‌برند و موجبات رضایت شما را جلب خواهد کرد.

از سوی دیگر به علت فاصله مناسب محورهای جلو و عقب، کابین تویوتا راوفور از فضای کافی برای حضور پنج سرنشین بزرگسال برخوردار بوده و می‌شود گفت که هیچگونه محدودیت قابل ذکری را از ناحیه سر، پا، زانوها به سرنشینان هر دو ردیف تحمیل نمی‌کند. صندوق عقب نیز برابر ۱۰۸۷ لیتر فضا در اختیار کاربران قرار داده و آسودگی خیال مشتریان به ویژه خانواده‌ها را در هنگام مسافرت‌های طولانی تضمین کرده است. به طور کل فضای درونی کابین تویوتا راوفور دارای طراحی متمایز و نسبتا جالبی است که گرچه شاید به زیبایی بعضی محصولات موجود در بازار نباشد، اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و محیط آرامش‌بخشی را به محضر سرنشینان پیشکش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نمونه کارهای مشابه

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در واتس اپ مسئولی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
instagram